KTM 950 ADVENTURE HAKKINDA

990ADV, bir amaç için yaratılmış olan 950adv modelinin halefi. Amaç neydi? Paris-Dakar yarışında yarışabilecek çift silindir bir motosiklet. Bir amacın etrafında şekillenen motosiklet, bu amaca en uygun olduğunu hemen hissetiriyor. Sürüş pozisyonu, hem oturarak hem de ayakta sürüşte, vücuda motosikletle bir olmayı sağlayarak, kontrolün kesinlikle kaybolmamasını sağlıyor. Konuşulanın aksine, selesi, hem kısa hem de uzun yolculuklar için hiç sıkıntı vermiyor, aksine konforlu diyebileceğim derecede memnun kaldım.

Motosikletin dar yapısı, yüksek konumlanmaya rağmen virajlarda bile ağırlık trasferini zorlamadan gerçekleştirmenize imkan veriyor. Yine bu dar ve yüksek yapı, özellikle ayakta sürüşte, denge, yola hakim olma ve motosikletin kontrolünde çok fayda sağlıyor. WP marka standard amortisörler, üzerlerine düşen görevi en iyi şeklide yapıyorlar. Ön amotisörde 3, arka amortisörde 4 ayrı ayar yapabilme imkanınız var. Bu şeklide size, sürüşünüze ve sürüş yaptığınız yol durumuna en uygun sistemi kolaylıkla sağlayabiliyorsunuz. Tabii ki biraz deneme yanılma metodu gerekiyor, bir kerede ayarların oturması mümkün olmayabiliyor. Ön taraftaki ters çatal, tekerin tam bir enduroya uygun şeklide 21cm kat edebilmesini sağlayabiliyor. Arkadaki amortisördede aynı traverse (kat edilen uzunluk) mevcut; 21cm. Jantı 21inçlik ön lastiğin, özellikle bozuk zeminde sağladığı avantaj tartışılmaz biçimde öne çıkıyor. Yinede, alışmış olduğum jantı 19inçlik ön lastik ile özellikle virajlarda daha rahat edebileceğimi düşünüyorum. Ama bu motoru all-rounder (her şeye uygun) yapabilmek adına optimumlarda buluşurken fabrika bu değerleri bulmuş. 199 kiloluk kuru ağırlığı, 1200cies ile aynı olmasına rağmen arada 20-25 kilo fark varmışçasına his uyandırıyor. Ayrı ayrı doldurulması gereken ama birbirine bağlantılı 2 adet benzin deposu, dolduruken sıkıntı vermiyor değil, ama depoların yanlara doğru gelen konumu, yine motorun dengesini iyi yönde etkilemek amaçlı bir yaklaşım gibi geldi bana. 19.5 litrelik depo(+4lt rezerv) , menzil olarak bir turing motosiklet için yeterli olmuyor; özellikle de yaklaşık 8lt/100 km gibi bir yakışla.

Yakıt tüketimiyle ilgili en iyi ayar, elinizdedir; gaz kolunu istikrarlı (çok sık sıfır gaz-tam gaz olarak değil) kullanabilirseniz, tasarruflu bir sürüş yapabilirsiniz. Ama yinede 990ADV de durum böyle değil. Sadece kendi motosikletimde değil, okuduğum birçok forumdada paylaşıldığı üzere, ortalamada 1200adv den %10 fazla yakan bir makinayla karşı karşıyayız. Bu özellikle bu motosikleti çok uzun seyehatller için (mesela dünya turu) düşünenlerin, en az bir fazla aksesuar alması demek olacaktır ; 40 lt lik benzin deposu . Yakıt tüketiminin bana düşündürdüğü, 990ADV deki LC8 motorun ( v-twin, 97hp, 95Nm tork) hakikatende kafada performans düşünülerek üretildiği, ön planda performans oluncada tüketim değerlerinin ikinci plana itildiği. Bu gücü sağlarken, durdurmak içinde önlem şart. Önde çift diskli, arkada tek diskli fren sistemi, vasatın ötesine geçmedi benim için. ABS hemen hemen birçok frenajımda devreye giriyor, ama yinede fren mesafesinden pek memnun olduğum söylenemez

Yorumlar